Aikuisten tunnit


AEROBIC (2)

Monipuolista aerobista liikuntaa hyvän musiikin tahdissa! Tunti sisältää alkulämmittelyn, sykkeennosto-osuuden askelsarjojen muodossa, lihaskunto-osuuden sekä lyhyen venyttelyn.


ASAHI™ (1)

Asahi on monitasoinen terveysliikuntajärjestelmä, jossa yhdistyvät sekä itämaisen että länsimaisen terveysliikunnan parhaat perinteet. Liikkeissä koko keho avataan systemaattisesti niskasta nilkkoihin. Liikkeet ovat pehmeitä ja ne tehdään hengityksen kannattelemana. Asahi on fysioterapian kaltainen liikuntamuoto, jossa on myös liikunnallisia elementtejä. Liikkeet on suunniteltu tarkoituksella yksinkertaisiksi, jotta jokainen voisi alkaa harjoittaa niitä heti. Asahiin ei ole osallistumiskynnystä. Asahi sopii kaiken ikäisille. Mitään eritystaitoja tai peruskuntoa ei asahin harrastajalta vaadita. Liikkeiden suunnittelussa on otettu huomioon erityisesti suomalaisten suurimmat terveysongelmat: selän ja hartiaseudun vaivat, kaatumisesta johtuvat murtumat sekä stressin aiheuttamat psykosomaattiset ongelmat. Asahi-terveysliikunta on tarkoitettu sekä ennalta ehkäiseväksi että jo syntyneitä ongelmia hoitavaksi. 


KEHONHUOLTO (1)

Varttuneemmille suunnattu matalan kynnyksen jumppa, johon kaikki ovat tervetulleita! Helppoja perusliikkeitä, ei askelsarjoja. Tunnilla jokainen liikkuu oman tasonsa mukaan. Parannetaan lihaskuntoa, lihastasapainoa ja liikkuvuutta omaa kehoa tai apuvälineitä (keppiä, kuminauhaa, palloa) käyttäen. Lopussa venyttely ja rentoutus. Tunti pidetään tatamilla, joten jalkineiksi kevyet jumppatossut tai paljaat jalat. Oma alusta mukaan ja lämmintä loppurentoutukseen.


KIINTEYTYS (2)

Kehoa kiinteyttävä, keskiraskas yleisjumppa, joka sisältää haastavampia askelsarjoja noin 20 minuutin ajan sekä lihaskuntoliikkeitä koko keholle noin 30 minuutin ajan. Tunnilla käytetään vaihtelevasti apuvälineinä käsipainoja, kuminauhoja ja jumppakeppejä. Tunnin lopuksi n. 10 min. venyttely.


KEHONPAINOTREENI (1-3)

Tässä tunnissa työkaluna on oma kroppa ja kuntosalilaitteena tyhjä lattia! Kehonpainoharjoittelu sopii jokaiselle, sillä kaikille löytyvät sopivat harjoitusliikkeet, mitkä tehdään hyvällä suoritustekniikalla ilman kiirettä. Apuvälineinä voidaan käyttää esim. jumppakeppiä, painoja, kuminauhoja, renkaita ja puolapuita. Tunnin ideana on kehittää kehoa monipuolisesti, kokonaisvaltaisesti ja moniulotteisesti.


LAVIS (1)

Lavis on lavatanssijumppaa. Se on hauska, helppo ja letkeä liikuntamuoto, jossa yhdistetään lavatanssiaskeleita ja jumppaa. Askelkuviot ovat yksikertaisia ja helposti omaksuttavia. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Jumpassa tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten valssi, humppa, jenkka, rock/jive, salsa ja cha chaa. Yhden jumpan aikana tanssitaan 8-10 tanssia. Kussakin jumpassa on 4-6 eri tanssilajia, 2 samaa peräkkäin. Musiikkina käytetään suomalaista nostalgista tanssimusiikkia.


LEMPEÄÄ LIIKETTÄ (1)

Tunti tarjoaa perusliikuntaa, jolla kehitetään liikkuvuutta, lihaskuntoa ja tasapainoa. Lisäksi keskitytään hengitykseen ja hyvään oloon. Tunnin päättää rentoutushetki. Varaa mukaan tunnille jumppamatto sekä lämmintä lisävaatetta loppurentoutukseen. Sisäkenkiä et tarvitse.


MIESTEN TREENI (2)

Nyt kaikki miehet rohkeasti mukaan rentoon ja rempseään ryhmään! Tämän ryhmän tavoitteena on aktivoida osallistujat säännölliseen liikunnan ja liikkuvuuden lisäämiseen kunnosta riippumatta. Miesten treeni on kuntopiirityyppisesti toteutettava miehille suunnattu tunti, jossa harjoitetaan lihaskuntoa, liikkuvuutta sekä hengitys- ja verenkiertoelimistöä. Harjoitteita tehdään oman kehon painolla ja levytangoilla sekä lisäksi tehdään taistelulajiharjoittelun omaisia harjoitteita.


MOVEMENT (1-3)

Pysy liikkeessä, pysyt kunnossa! Tule rakentamaan itsellesi hyvä liikkuvuus, mikä on edellytys liikkeiden taloudelliseen suorittamiseen. Hyvä liikkuvuus vaikuttaa positiivisesti nopeuteen, voimantuottoon, rentouteen ja kestävyyteen. Harjoituksissa yhdistyvät mm. liikkuvuuden, kehon toiminnallisuuden ja taitoelementtien yhdistely.


OKM (2-3) Ulkotunti

Tunnilla jokainen liikkuu Oman Kunnon Mukaan. Tunnilla tehdään monipuolisesti lihaskuntoliikkeitä eri tavoilla toteutettuna. Saattaa sisältää hyppyjä, mutta ohjaaja antaa aina myös hypyttömän vaihtoehdon. Ei sisällä askelsarjoja. Välineinä voidaan käyttää esim. käsipainoja, kuminauhoja, step-lautoja tai painoja tangossa. Tunti sisältää parin minuutin alkulämmittelyn jonka jälkeen siirrytään lihaskunto-osuuteen. Tunnilla ei venytellä.


POWER (2-3)

Tehokas koko kehon lihaskuntotreeni. Tunti sisältää alkulämmittelyn, lihaskunto-osuuden ja loppujäähdyttelyn/venyttelyn. Lihaskunto-osuuden teema vaihtelee mm. paikkaharjoittelun, kiertoharjoittelun ja patteriharjoittelun välillä. Apuna käytetään oman kehon painon lisäksi välineitä, kuten levytankoja ja -painoja, käsipainoja ja kuminauhoja. Kaikki liikkeet voit tehdä oman tasosi mukaan ja omaan tempoon.


SALSA (1-2)

Latinalaisamerikkalaisen tanssin muoto, jota tanssitaan salsa-musiikin tahdissa. Tunnilla harjoitellaan salsan liikekieltä ja askeleita.


SHOWDANCE (1-2)

Ryhmä on tarkoitettu kaikenikäisille. Tunneilla tutustutaan showtanssin monipuolisuuteen tanssisarjan ja erilaisten harjoitteiden kautta. Tunneilla harjoitellaan myös tanssin perustekniikkaa, joskin tärkeintä on ilmaista itseään ja tanssia sydämensä kyllyydestä!


SPESIAALI (1)

Jokainen tunti on erilainen = spesiaali. Tunneilla kokeillaan erilaisia jumppamuotoja punttijumpasta kehonhuoltoon ja stepistä circuittiin. Pääpaino on liikkumisen ilossa, rennossa, sallivassa ja sosiaalisessa tekemisessä. Tule rohkeasti mukaan!


TANSSILLINEN VOIMISTELU (1-2)

Tanssillinen voimistelu on tanssin ja voimistelun yhdistävä, suomalaiseen naisvoimisteluun pohjautuva tunti. Tunnilla yhdistyy rytmisyys, luovuus, esteettisyys ja ilmaisullisuus. Perusvoimistelutaidot muodostavat pohjan, jonka lisäksi harjoitellaan oikeanlaista keskustaliikuntatekniikkaa ja liikkeiden ja hengityksen sitoutumista toisiinsa. Vartalotekniikan rinnalla harjoitetaan jalkatekniikkaa ja hyppyjä sekä erilaisia fyysisiä ominaisuuksia, kuten liikkuvuutta ja voimaa.